Özel Haber

BİK Genel Müdürü Çay: "Amacımız basınımızın gelirlerini artırmak"

Basın İlan Kurumu (BİK) tarafından Adana’da düzenlenen bölge toplantısında konuşan BİK Genel Müdürü Abdulkadir Çay, resmi ilan ve reklamlar üzerinden basına sağlanan maddi destekleri artırmak için yoğun bir gayret içinde olduklarını vurguladı.

Abone Ol

‎Haber / Güven Güneş

‎‎Dijital dönüşüm ve basının geleceğine yönelik önemli mesajlar veren Çay, kurumun sadece bir ilan aracısı değil, sektörün en büyük destekçisi olduğunu ifade etti.

‎‎"Desteği artırmak için koşar vaziyetteyiz"

‎2026 yılı itibarıyla basına aktarılan kaynakların 213 milyon liranın üzerine çıktığını belirten Genel Müdür Çay, şunları söyledi:

"Göreve geldiğimiz günden bu yana amacımız, sağlanan destekleri artırmaya yönelik gayretler ortaya koymak. Gerek ilan gerekse reklamlar anlamında genel müdürlüğümüz ve bölge müdürleri arkadaşlarımız konuyu yakından takip ediyor. Biz daha fazla nasıl gelir artırabiliriz, buna kafa yoruyoruz. Bölge müdürlerimizi de sahada sürekli koşar vaziyette görmeyi arzu ediyoruz."

‎‎Basın çalışanlarına kredi ve sigorta güvencesi

‎Mevcut geliri sadece paylaşmanın ötesine geçmek istediklerini ifade eden Çay, Ankara’da hem kamu kurumlarıyla hem de diğer paydaşlarla birebir temas halinde olarak yeni çözüm yolları ve kaynaklar üretmeye çalıştıklarını belirterek, "Kurumsal iş birliklerine büyük önem veriyoruz. Basın sektörüne ve fikir işçilerine yönelik hayata geçirilen finansal destekleri var. Türkiye Sigorta ile yapılan iş birliği sayesinde basın çalışanlarına avantajlar sağlandı. Basın kuruluşlarının krediye erişimini kolaylaştırmak adına 7,5 milyar liralık bir fon tahsis edildi. Ayrıca kurumun kendi bünyesinde verdiği faizsiz kredi şartlarını da kolaylaştırıldı" dedi.

İletişim fakültelerine "Köprü" modeli ve staj müjdesi

‎Sektörün nitelikli iş gücünü artırmak adına üniversitelerle olan ortak projelere değinen Çay, 15 Temmuz sürecinde 7 bölgeyi temsilen 7 ilde gerçekleştirilen "15 Temmuz Manşetleriyle Gazetecilik Atölyesi" programının başarıyla tamamlandığını ifade ederek, "Bu atölyede iletişim fakültesi öğrencileri ile yerel basın mensuplarının birlikte manşetler hazırladı ve bu çalışmaların bir sergiye dönüştürüldü. Serginin yakın zamanda TBMM ve İletişim Başkanlığı’nda da sergilenecek. Genç iletişimciler bu yıl 16 bölge müdürlüğünü kapsayacak şekilde staj imkanlarını genişlettik. Öğrencilerin mezuniyet sonrası sektöre çok daha donanımlı adımlar atacak" diye konuştu.

‎Dijital telif ve yapay zeka gündemi

‎Sosyal medyanın ve dijital mecraların yoğun kullanımıyla birlikte yeni regülasyonların kaçınılmaz hale geldiğini belirten BİK Genel Müdürü Abdulkadir Çay, Dijital Mecralar Komisyonu ile sıkı bir temas halinde olduklarını ve “Dijital Telif" yasasının meclis eliyle düzenlenmesi için çalıştıklarını aktararak, "İnternet haber sitelerinin trafik ölçümlerini yapan BİK Analitik sisteminin Versiyon 2 uygulamasına geçtik. Gelecekte bu sistemin yapay zeka entegrasyonuyla daha da evrilecek ve trafiğin çok daha nitelikli bir şekilde takip edilecek" ifadelerini kullandı.