Haber / Güven Güneş
Mersin’in batı sahillerine ulaşım sağlayan D-400 Karayolu, her yaz olduğu gibi bu yıl da tatilcilerin en büyük sınavlarından biri olmaya hazırlanıyor. Özellikle hafta sonları ve bayram dönemlerinde artan araç sayısı, Çeşmeli’de sona eren otoyolun ardından adeta duvara çarpıyor. Normal şartlarda 40 dakikada geçilen güzergahlar 2 saate kadar uzuyor.
Çeşmeli’den sonra trafik ağırlaşıyor
Normal günlerde Çeşmeli-Kızkalesi arasındaki mesafe yaklaşık 40 dakikada kat edilebilirken, yaz aylarında özellikle pazar günleri bu süre 2 saatin üzerine çıkabiliyor. Erdemli geçişinde zaman zaman dur-kalk seviyesine düşen trafik, Ayaş ve Kızkalesi çevresinde de uzun araç kuyruklarının oluşmasına neden oluyor.
Dönüş yolculuğu ayrı bir çile
Benzer tablo akşam saatlerinde dönüş istikametinde yaşanıyor. Gün boyu sahillerde vakit geçiren binlerce kişi aynı saatlerde Mersin merkez yönüne hareket edince bu kez Silifke, Kızkalesi, Ayaş ve Erdemli hattında yoğunluk oluşuyor. Özellikle pazar akşamları kilometrelerce uzayan araç kuyrukları nedeniyle sürücüler zaman zaman yürüme hızında ilerlemek zorunda kalıyor.
Umut gelecek yazda
Bölgede yapımı süren otoyol çalışmalarında ilerleme devam etse de projenin bu yaz sezonuna yetişmemesi nedeniyle sürücüler bir yazı daha yoğun trafikle geçirmek zorunda kalacak. Çalışmaların planlandığı şekilde ilerlemesi halinde otoyolun gelecek yıl hizmete açılması ve özellikle Çeşmeli-Erdemli-Kızkalesi hattındaki trafik yükünü önemli ölçüde azaltması bekleniyor. O zamana kadar Akdeniz’in gözde sahillerine ulaşmak isteyen tatilcileri yine uzun kuyruklar, dur-kalk trafik ve uzayan yolculuk süreleri bekliyor.