Düzce Valiliği, Düzce İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, Düzce Belediyesi, Düzce Kent Konseyi ve S.S. Düzce Tarım Doğal Ürünler Kadın Girişimi Üretim ve İşletme Kooperatifi iş birliğinde gerçekleştirilen etkinlik Çavuşlar Mahallesi'nde yapıldı. Etkinlik kapsamında, bereketin ve emeğin simgesi olan mısırın yerli tohumlarla yeniden toprakla buluşturulması hedeflendi. Düzce'de dane mısır üretiminin 46 bin 710 dekar alanda yaklaşık 20 bin 40 ton olarak gerçekleştiği belirtilirken, mısırın Düzce tarımsal üretiminde önemli bir yere sahip olduğu vurgulandı. Proje ile yerli ve milli mısır tohumu kullanımının yaygınlaştırılması, mısır üretiminin artırılması, üreticilerin gelir seviyesinin yükseltilmesi ve elde edilen ürünlerin işlenerek mısır ununa dönüştürülmesi amaçlanıyor. Böylece tarımsal üretimden gıda sanayisine uzanan entegre, sürdürülebilir ve katma değerli bir üretim modeli oluşturulması hedefleniyor.

Programda konuşan Düzce İl Tarım ve Orman Müdürü Esra Uzun, etkinliğin yalnızca bir ekim faaliyeti olmadığını; yerli üretime, kadın emeğine, kırsal kalkınmaya ve sürdürülebilir tarıma verilen güçlü bir destek olduğunu ifade etti. Uzun, kadın girişimi kooperatifinin projede yer almasının üretimde dayanışma, paylaşma ve imece kültürünün önemini bir kez daha ortaya koyduğunu belirterek, toprağa değer katan tüm kadın üreticilere teşekkür etti.

Osmaniye'de kiraz hasadı başladı
Osmaniye'de kiraz hasadı başladı
İçeriği Görüntüle

Etkinlik, yerli mısır tohumlarının toprakla buluşturulmasıyla sona erdi.

Kaynak: İHA