Haber / Güven Güneş
Mersin’de 2017 yılında Şehir Hastanesi’nin açılmasıyla birlikte Akdeniz ilçesindeki köklü Mersin Devlet Hastanesi kapılarını kapatmış ve bölgedeki sağlık sirkülasyonu sona ermişti. Hastanenin taşınmasıyla birlikte, yıllarca hastane çevresinde hizmet veren onlarca eczane de ya kepenk indirdi ya da kentin farklı noktalarına taşındı. Ancak aradan geçen yaklaşık 9 yıla rağmen, bölgedeki binaların cephelerinde asılı kalan "Eczane" tabelaları hem görüntü kirliliğine yol açıyor hem de mevzuata aykırılık teşkil ediyor.
“Mevzuat açık: faal olmayan eczanenin tabelası duramaz”

Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Mersin Eczacı Odası Başkanı Aliye Akgül Aydın, faal olmayan veya adresi değişen eczanelerin tabelalarının asılı kalmasının yasal olarak mümkün olmadığını belirterek, “Mevzuat gereği, bir eczane kapandığında veya taşındığında logolu "E" amblemlerinin ve "Eczane" ibareli ana tabelaların ivedilikle sökülmesi gerekiyor. Bölgede fiziken var olmayan ancak tabelası asılı duran bu dükkanlar, hem vatandaşta faal eczane algısı yaratarak yanıltıcı olabiliyor hem de eczane eczacılığının tabelaya dair katı standartlarını ihlal ediyor” dedi.
Eczacı Odası resmi yazışmaları başlatıyor

Halk arasında "hayalet tabela" olarak adlandırılan bu durumun önüne geçmek için düğmeye bastıklarını ifade eden Eczacı Odası Başkanı Aydın, ilgili mülk sahiplerine ve taşınan eczacılara gerekli uyarıların yapılacağını vurguladı. Başkan Aydın, tabelaların kaldırılması yönünde resmi yazışmaların hazırlanacağını ve ilgili belediye ile kamu kurumlarıyla koordineli bir şekilde bu tabelaların sökülmesinin isteneceğini belirtti.
Mahalle sakinleri de durumdan şikayetçi

Eski hastane caddesindeki atıl görüntünün kentin merkezine yakışmadığını belirten Nusratiye Mahallesi sakinleri ise, "Hastane kapandığından beri buralar zaten ıssızlaştı. Gitmiş eczanelerin tabelaları tabelacılar çarşısı gibi aynen duruyor. Gece acil bir ilaç lazım olsa, dışarıdan gelen biri burayı açık eczane sanabilir. Bu karmaşanın bitmesi ve tabelaların indirilmesi şart" diyerek Eczacı Odası'nın bu girişimini desteklediklerini ifade ettiler.


